Nog even over reclame, een beetje het thema van deze week. De slogan van boekenketen Polare is iedereen alweer vergeten. Heeft ook niet echt de tijd gekregen om zich in het collectief geheugen vast te bijten. Maar iedereen weet nog wat er van je terechtkomt als je met vuurwerk stunt. Niemand herinnert zich de slagzin van de Avro, maar allemaal kennen we de gezelligste familie van Nederland. Terwijl het ‘vakmanschap is meesterschap’ van Grolsch (een totaal nietszeggende zin trouwens, maar dat maakt niks uit) al lang geleden is afgedankt, hoef je maar ‘heerlijk’ te roepen, of er is altijd wel iemand die ‘helder Heineken’ aanvult. De allitererende h’s hebben misschien wel meer aan het succes bijgedragen dan de vrij banale inhoud. De kracht van ‘NMB denkt met u mee’ was dan weer dat het niet alleen prachtig rijmde en een stampend metrum had, maar bovendien een ijzersterke boodschap verkondigde. Akelig goed, want druipend van ironie en zelfspot, is ‘Wij van WC Eend adviseren WC Eend.’ De Keurslager profileert zich al vele jaren als iemand met ‘verstand van lekker vlees’. En nu we toch in de foodsector zijn beland, hoe zit het ook alweer met dat meest veelzijdige stukje… eh… vlis!?
Geef een reactie