• Reclame
  • Bedrijfsjournalistiek
  • Tekstredactie
  • Interviews
  • Onderwijs
  • CD-recensies

René Leverink Tekst

  • Home
  • Over René Leverink Tekst
  • OCW / blog
  • Taal & Communicatie / blog
  • Assortiment
  • Contact
Je bent hier: Home / Onderwijs, cultuur & wetenschap / Goed gejat, Toyota!

Goed gejat, Toyota!

26 februari 2014 Reageer

Toyota-Corolla-Aut-1976De meeste automerken laten in hun commercials hun nieuwste types door romantische landschappen zwieren, al dan niet met noodstops voor overstekende schapenkuddes of onvoorzichtige schoolmeisjes. Vaak pochen ze over het brandstofgebruik, de bijtelling, het trekgewicht of de boordcomputer. Volkswagen pakte het een tijd geleden anders aan en wees op de waardevastheid van zijn modellen. In dat opzicht is Toyota dus echt Japans: beter goed gejat dan slecht bedacht. Maar ‘goed gejat’ is deze commercial zeker. Hij voldoet aan alle eisen van een goede tv-reclame: sterk verhaal, duidelijke claim, knap geacteerd en zeer humoristisch. Dat laatste is niet strikt noodzakelijk, maar helpt wel. Het beste criterium: wil ik de commercial nog een keer zien? Ja! Kijk maar.

Deel dit bericht:

  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)

Categorie: Onderwijs, cultuur & wetenschap, Taal & communicatie Tags: Toyota commercial

Ontvang nieuwe blogberichten per e-mail

Vul je e-mailadres in om e-mailmeldingen te ontvangen van nieuwe blogberichten.

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente blogberichten

  • Kettingrokende vuurvreter 26 september 2023
  • Laat Ons hun spraak verwarren 24 september 2023
  • Middeleeuwse rock 16 september 2023
  • De natte droom van de Arno 16 september 2023
  • Zelf honderd worden 12 september 2023

Ontvang blogberichten per mail

door Aftrap Communicatie