Als die LEGO-film echt ‘antikapitalistische propaganda’ is, dan is dat voor een Hollywood-productie natuurlijk vrij bijzonder. De rechtse tv-zender Fox heeft het zelfs over ‘het nieuwste voorbeeld van Hollywoods anti-zakelijke agenda’. Zo héél onzakelijk zijn ze in Hollwood nou ook weer niet: de film is een gigantisch succes, met in het eerste weekend al een opbrengst van 69 miljoen dollar. Echt ervoor naar de bioscoop, dat is nu ook wel weer wat, maar de trailer is zeer vermakelijk. Intussen kijken we in alle rust naar het werk van de Britse fotograaf Andrew Whyte. Hij heeft een jaar lang opgetrokken met een collega van twee centimeter lang. Deze was een zeer willig en geduldig model, hoe lang de sluitertijden ook waren die zijn metgezel had uitgekozen en hoe zwaar zijn camera ook aan zijn kleine nekje trok. Terwijl Whyte zelf in dat opzicht veel beter af was. Hij gebruikte niets meer dan een doodgewone iPhone, en hooguit enige geavanceerde fotobewerkings-apps. Kijk hier!
Geef een reactie