Gouden stelregel van reclamegoeroe Joep Gierveld (legendarische oprichter van Markerwinning in Wierden): nooit negatief doen over je eigen product. Opel heeft deze boodschap duidelijk niet begrepen. Iedereen weet dat Opel gelijk staat aan duf, suf, stijf, stoffig, oubollig, oudbakken en ouderwets. Dat is al honderd jaar zo. ‘Een Opel’ is bijna een scheldwoord. Hoe strak, snel en geavanceerd die auto’s ook zijn, een Opel is en blijft een Opel. Nu heeft Opel besloten iets aan dat imago te doen. Om te beginnen is Claudia Schiffer ingehuurd. Helaas: tote Hose. Duf, suf, stijf, stoffig, oubollig, oudbakken, ouderwets. Vergane glorie. Maar dan. Claudia belt een collega, die er verstand van heeft, want ze is bij het theater. Claudia heeft een nieuwe auto gekocht, met verwarmbaar stuurwiel (cool!), zelf inparkerend (wauw!), en met achteruitrijcamera! De theaterdiva schiet in de stress… wat heeft Claudia in godsnaam aangeschaft, een Lamborghini? Wát?! ‘[Opel]’ mimet ze naar haar grimeur! Complete ontsteltenis. Een Ópel?! Maar dat is toch dus, suf, stijf, stoffig, oubollig, oudbakken en ouderwets? ‘Oh…’ Claudia moet er hartelijk om lachen. Laat iedereen maar denken dat Opel een overdekte rollator is, zij weet wel beter. Oh yeah!
Geef een reactie