Niet alleen in 010 (!!!), maar tot diep in het oosten van het land zijn langs de kant van de weg reclameborden te zien waarop ons wordt ingepeperd dat ‘Amsterdam wereldwijd een sterker merk is dan Nederland’. Kijk, daar kunnen we het als rest van Nederland mee doen. De boodschap is dus dat we als de sodemieter .amsterdam als domeinnaam van onze website moeten kiezen. Bij goede reclame gaat het niet alleen om je product en je prijs, maar ook om de plaats. Het heeft geen enkele zin om in de Zeeuwse Courant te adverteren voor een snackbar in Winschoten. Welke halfgare mediaplanner heeft dan in vredesnaam Amsterdam geadviseerd overal in het land voor honderdduizenden euro’s billboards te plaatsen waarop de domeinnaam . amsterdam wordt aangeprezen? Waarom zou een bedrijf in Eindhoven .amsterdam als domeinnaam kiezen? En dan jezelf ook nog op de borst kloppen met die wereldwijde naamsbekendheid. Amsterdam heeft nooit veel benul gehad van de rest van de wereld. Voor Amsterdammers is Amsterdam de wereld. En ja, dan klopt het wel met die naamsbekendheid.
Maar er is ook goed nieuws:
Geef een reactie