Als we ons druk gaan maken om élke idiote tv-reclame, kunnen we wel aan de gang blijven. Maar als ASR Verzekeringen ons ongevraagd via Twitter met haar nieuwste gedrocht confronteert, ja, dan vragen ze erom. Wat is hier aan de hand?! Wat IS dit?! Wie heeft dit goedgekeurd en betááld?! Is het niet de bedoeling dat een tv-spotje op zijn minst enige sympathie voor het merk of het product opwekt? Hoe kunnen we sympathie opbrengen voor een streng kijkende naarling in een outfit uit de tijd van de Culturele Revolutie? Waarom praat die man half Marokkaans, met zijn ‘verssekeringsmaatschappij’ en zijn ‘advisseur’? (Omdat het rapper Sticks van Opgezwolle is, en rappers praten nu eenmaal half Marokkaans, net als voetballers). Waarom doet hij zo boos? (Omdat rappers altijd boos doen, zelfs als ze een dik salaris opstrijken voor een reclamespotje voor een verzekeringsmaatschappij met woekerpolissen.) Begrijpt ASR zelf ook wel dat je deze man niet te lang in beeld moet laten en stappen we daarom na drie seconden over naar andere klanten, die niet alleen de stem van Sticks nasynchroniseren, maar ook zijn al veel en veel te vaak geziene nep-rapgebaartjes? En wie is eigenlijk de doelgroep? Echte rappers zitten heus niet te wachten op de gezapige zekerheid van een ASR verzekering. Maar mogelijke cliënten als die oudere zus van Harry Mulisch zit weer niet op een rap-reclame te wachten. “Iss toch zo gek nog niet?” Jawel, Sticks, dat is heel gek en heel slecht en heel verschrikkelijk.
Wie zichzelf met de lange versie wil kwellen, klikke hier.
Daarom kiest a.s.r. voor de verzekeringsadviseur. Laat je adviseren, maak een afspraak op https://t.co/SboarhRSMNhttps://t.co/UMzzD4G5a2
— a.s.r. (@asr) July 5, 2016
Geef een reactie