De meeste automerken beperken zich in hun tv-reclame tot een obligate, risicoloze, stoere show-off van hun topmodel op een bochtig bergcircuit in Andalusië. Volkswagen doet het anders. Wijst bijvoorbeeld uitgekookt op de waarde van een tweedehands Golf:
Ook deze is heel aardig, waarbij vooral op de emotie wordt ingezet. Sterk, want emotie en Volkswagen zijn nou niet direct entiteiten die je geneigd bent subiet met elkaar in verband te brengen.
Momenteel gaat het over de Volkswagen-app. Wijsneuzige kinderen in de reclame is altijd spelen met vuur, zeker als ze ook nog zo’n Gooise ‘R’ hebben. Maar deze jongen doet het geweldig. Geen kapsones, gewoon een slim mannetje dat veel handiger is met de smartphone dan zijn vader. Goed zijn ook die blikken van de ouders. Of die app wat is, doet er eigenlijk niet meer toe.
Oei, en zó hoort het dus niet:
‘Tienduizend voetballen’ zegt dat hockeykakkertje ook nog. Alsof er een voetballer is die ‘voetbal’ zegt.
Geef een reactie