• Reclame
  • Bedrijfsjournalistiek
  • Tekstredactie
  • Interviews
  • Onderwijs
  • CD-recensies

René Leverink Tekst

  • Home
  • Over René Leverink Tekst
  • OCW / blog
  • Taal & Communicatie / blog
  • Assortiment
  • Contact
Je bent hier: Home / Taal & communicatie / Das Auto

Das Auto

22 mei 2017 Reageer

De meeste automerken beperken zich in hun tv-reclame tot een obligate, risicoloze, stoere show-off van hun topmodel op een bochtig bergcircuit in Andalusië. Volkswagen doet het anders. Wijst bijvoorbeeld uitgekookt op de waarde van een tweedehands Golf:

Ook deze is heel aardig, waarbij vooral op de emotie wordt ingezet. Sterk, want emotie en Volkswagen zijn nou niet direct entiteiten die je geneigd bent subiet met elkaar in verband te brengen.

Momenteel gaat het over de Volkswagen-app. Wijsneuzige kinderen in de reclame is altijd spelen met vuur, zeker als ze ook nog zo’n Gooise ‘R’ hebben. Maar deze jongen doet het geweldig. Geen kapsones, gewoon een slim mannetje dat veel handiger is met de smartphone dan zijn vader. Goed zijn ook die blikken van de ouders. Of die app wat is, doet er eigenlijk niet meer toe.

Oei, en zó hoort het dus niet:

‘Tienduizend voetballen’ zegt dat hockeykakkertje ook nog. Alsof er een voetballer is die ‘voetbal’ zegt.

Deel dit bericht:

  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)

Categorie: Taal & communicatie, Uitgelicht Tags: commercial, reclame, Volkswagen app

Ontvang nieuwe blogberichten per e-mail

Vul je e-mailadres in om e-mailmeldingen te ontvangen van nieuwe blogberichten.

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente blogberichten

  • Vuur naar believen! 29 november 2023
  • Altijd nog een laatste kans 23 november 2023
  • Friese Vermeer 21 november 2023
  • Nood breekt wet 19 november 2023
  • De dag is gedaald 16 november 2023

Ontvang blogberichten per mail

door Aftrap Communicatie