Hieronder staat de langere bioscoopversie. De tv-versie is niet te vinden. Dat is jammer, want zoals zo vaak is korter beter. Hoe dan ook, hij is fraai, de commercial van Heineken over de wereldtentoonstelling in Parijs van 1889, inderdaad: die van de Eiffeltoren. ‘Gebaseerd op een waargebeurd verhaal’, lezen we in het begin. Klopt, Heineken was aanwezig en won zelfs de Grand Prix (in welke categorie vermeldt de geschiedenis niet). Heerlijk voldaan loopt Eiffel zelf rond op de expositie, snoevend en gnuivend om de overige inzendingen. Hij blijft
een Fransman natuurlijk. Bij de Heineken-stand aangekomen gelooft hij zijn ogen niet: ‘A door table?!’ Dan komt het mooiste stukje van de reclame: Gerard Heineken die energiek (even dat been naar achteren) een krat bier op die goedkope tafel zet en met meesterhand en Hollandse nuchterheid een glas Heineken inschenkt. En wat lijkt die acteur op de echte Gerard Heineken! ‘Waar ging dat over, meneer Heineken?’ ‘Geen idee.’
Geef een reactie