Qua bloedirritante reclames wees een lezeres op het rampscenario dat hieronder te zien is. Het is volkszanger René Froger die een bril nodig heeft. Fluitend stapt hij bij Eyelove binnen, al is het raar dat het gefluit gewoon doorgaat als Froger zelf een fluitpauze neemt. De winkeljuffrouw straalt als ze hem ziet: ‘Góeiedag!’ Voordat ze maar kan vragen of ze iets voor hem kan doen, komt Froger al met zijn voorbedachte grapje. Hij wil een ‘multifocaaaaale’ bril. Hij is namelijk zanger zie je. De winkeljuffrouw begrijpt meteen welke kant Froger op wil. ‘Ah, u bedoelt onze Eýelove multifocale bril.’ Jazeker, juffrouw, anders was Froger wel naar Pearle of Hans Anders gegaan. Maar ze is een echte vakvrouw: ze gaat Froger meteen de ogen ‘opmeten’. Dat is ‘altijd gratis’ bij Eyelove. Gelukkig maar, want bij Specsavers en Eyewish vragen ze daar kapitalen voor. ‘Briljant,’ vindt Froger. De volgende seconde is ‘u bril’ al klaar, ‘om veraf scherp te kunnen zien’. Maar dan is het toch geen multifocale bril, juffrouw? Gelukkig is daar Froger om haar te corrigeren. ‘Maar ook van dichtbij,’ na een #metoo-tergende blik naar de tieten van de verkoopster, gevolgd door een vieze, vette knipoog.
Geef een reactie