• Reclame
  • Bedrijfsjournalistiek
  • Tekstredactie
  • Interviews
  • Onderwijs
  • CD-recensies

René Leverink Tekst

  • Home
  • Over René Leverink Tekst
  • OCW / blog
  • Taal & Communicatie / blog
  • Assortiment
  • Contact
Je bent hier: Home / Taal & communicatie / Verslavende reclame

Verslavende reclame

15 januari 2019 Reageer

Bij Japanse prentkunst denk je natuurlijk in de eerste plaats aan de fameuze tekeningen van Katsushika Hokusai. Open Culture wijst op een andere categorie van fantastische Japanse grafische vormgeving: de reclame. Op de website At Pink Tentacle vinden we tientallen voorbeelden van affiches uit het begin van de vorige eeuw en later. Ze hebben een onweerstaanbare aantrekkingskracht. Niet alleen vanwege de nostalgische en daardoor op de een of andere manier toch weer moderne vormgeving, maar vooral omdat ze ongegeneerd producten adverteren die in de tijd van nu onherroepelijk taboe zijn, namelijk tabak en alcohol.

Deel dit bericht:

  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)

Categorie: Taal & communicatie, Uitgelicht

Ontvang nieuwe blogberichten per e-mail

Vul je e-mailadres in om e-mailmeldingen te ontvangen van nieuwe blogberichten.

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente blogberichten

  • De stralende middeleeuwen 29 juni 2022
  • Niks bijzonders 27 juni 2022
  • Zoo fout 25 juni 2022
  • BOEM PAUKESLAG 22 juni 2022
  • Muziek voor Stalin 20 juni 2022

Ontvang blogberichten per mail

door Aftrap Communicatie